mandag 18. juni 2012

Happy days are here again

Eksamen er over, det er FERIE, og jeg er nå 1/5 jurist. Min personlige livskvalitet har også bedret seg omtrent 80 prosent.

Det er det fraværet av en forestående eksamen gjør med deg.

Jeg hadde noen lysglimt i livet i eksamenstida, da. I begynnelsen var de av typen "gjøre-gøye-ting-på-kvelden-med-venner". En kveld, det var på min kjære Astrids bursdag, fant vi faktisk ut at vi skulle være 14 år gamle og leke utfordringsleken. Utfordringsleken er akkurat som "nødt-eller-sannhet", bare uten sannhet.

Hele den "kom med en sannhet" greia funker liksom ikke helt med oss, siden vi allerede vet det meste om hverandre.

Problemet MITT med utfordringsleken er at jeg MÅ gjøre det jeg blir utfordret til, uansett hvor teit eller flaut det egentlig er.

Jeg er sikker på at alle på TGI Fridays satte pris på litt dansing som bakgrunnsunderholdning. Movsene mine er ganske interessante, om jeg skal si det selv.

De siste dagene før eksamen forsvant jeg derimot mer inn i min egen lille eksamensboble, og begynte å drømme om juss og spise knekkebrød til middag. Vel, det var en dag med knekkebrød til middag, men det var kanskje tredje gangen i livet mitt at jeg ikke spiser en ordentlig middag, så det sier litt om min daværende tilstand.

Middag er bare veldig viktig for meg.

I denne perioden levde jeg for de litt enklere gleder. Som TV. Det var tross alt en stund siden sist. Først så jeg på Unge Mødre, som jeg ærlig talt elsker, sannsynligvis fordi det er ekstremt fjernt fra mitt eget liv. Og så...oppdaget jeg mitt nye favorittprogram.

Det var på tide. Jeg trengte noe å fylle hullet med tomhet som ble etterlatt da jeg ble ferdig med alle episodene av "How I Met Your Mother" og "One Tree Hill".

Programmet heter The Lying Game, og det er bare SÅ, SÅ bra. Hovedpersonen, Emma, lever i fosterhjem og har nylig funnet ut at hun har en identisk tvillingsøster, Sutton.

Uoppdagede identiske tvillingsøstre, hvordan kan dette ikke være bra?

Uansett, når ting går fra kjipt til kjipere i fosterhjemmet til Emma bestemmer hun seg for å dra til nevnte søster, som ble adoptert av en rik familie som liten. Men Sutton er midt i en intens jakt etter sin biologiske mor, og ber søsteren late som om hun er henne i et par dager.

Og så...skjer det altså en masse greier. Vi snakker drama og hemmeligheter og kjekke indianere.Og alle har fantastiske klær. Så fantastiske klær at jeg har fått et ekstremt behov for å oppdatere min egen garderobe.

Totalt urealistisk at amerikanske tenåringer kler seg slikt til hverdags, men uansett. 

Seriøst. Det er fantastisk. Jeg tror det fikk meg gjennom de siste dagene med lesing, altså.

Så, kjære blogglesere, dere MÅ se "The Lying Game". Om ikke for andre grunner enn at jeg faktisk har veldig behov for å snakke om det med noen.

MEN, nå har jeg altså FERIE, og kan både være sosial og se på tv-serier så mye jeg vil. Jeg kan også gjøre praktisk-type ting jeg har utsatt lenge, som å fikse på bloggbakgrunnen min. Jeg må si jeg liker denne mye bedre enn den forrige.

Den gamle designen var kanskje kul, men den var ikke rosa. Jeg bare syntes at ting som er rosa er mye bedre enn ting som ikke er rosa.
Gale mennesker som også er vennene mine
GOD SOMMER =) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar