mandag 30. april 2012

Min nye venn TV

Siden vi jenter (visstnok) er drevne multitaskere, skriver jeg dette innlegget mens jeg ser på TV. Det er liksom litt fint å leve opp til sitt (angivelige) kjønnsbaserte potensial.

Faktisk er jeg litt imponert over min nevnte TV-titting, tatt i betraktning at jeg nesten ikke har gjort det på tre år. Det er det folkehøysskole gjør med deg, nemlig. I tillegg forstår jeg ikke helt TV-en vår. Jeg mener selv dette ikke er min skyld, men TV-ens kompliserthet....

Jeg greier å se serier på nettet, da, det skal jeg ha.

Uansett, sist gang jeg skulle se på TV (det var i november) fant jeg ikke ut hvordan jeg skiftet kanal, så jeg endte opp med å se på Nordnytt. Ikke for å disse Nordnytt eller noe, men det var ikke de mest spennende minuttene i mitt liv.

Men idag, altså, idag greide jeg til og med å skifte fra dvd- til TV-modus!!! Vet dere, vi ser ut til å ha ekstremt mange kanaler. Sånn typisk Fox Crime og Disneykanalen og MAX og Discovery og jeg vet ikke hva. Imponerende, det er det det er.

Å, nå viser de den resirkuleringsreklamen med Didrik Solli Tangen. Jeg har aldri sett den før, men i følge min roomie Kristine er den over en måned gammel. Det er det problematiske med å aldri se på TV, du går glipp av ting.

Jeg har fortsatt ikke landet helt på noe å se på, da. Det er problemet med mange kanaler; det er rett og slett for mange valg. 

Ok, så, nå har jeg endt opp med "the Simpsons". Som var kanskje det tredje jeg gikk inn på. Denne "se på TV" greia er seriøst ganske slitsom. Det var mye enklere før, da jeg visste hvilke programmer som gikk. 

Nå ser jeg forøvrig på "The Amazing race", som alle jeg bor med elsker. Personlig syntes jeg dette virker som en utrolig stressende måte å reise på. Men det er ganske underholdende, da.

Å se på TV med meg selv var jo faktisk litt festlig, da. Spesielt siden jeg som sagt begynner å forstå hvordan fjernkontrollen virker! (Til mitt forsvar må du trykke kanskje femti ganger på hver knapp før den reagerer.) Selv om jeg tror jeg foretrekker å se serier på nettet. Du slipper liksom reklame og sånt.

På den andre siden, Didrik Solli Tangen er ganske kjekk.  

Her må det virkelig foretas en interesseavveining, altså. 

Selv om, hvorfor har jeg egentlig vært inne og sett på TV i kveld? Det er tross alt, for en gangs skyld, fantastisk vær ute...

2 kommentarer:

  1. -Anbefaler heller en tur ut , hvis det ikke regner!!!
    Hvis det var meningen vi mennesker skulle se tå tv, hadde vi vært født med ekstra store rumper. ( Noe også enkelte har utviklet etter hvert...)
    Klem fra dimor.

    SvarSlett
  2. Hahaha! Malene, jeg lo høyt av innlegget ditt! Det hadde ikke vært noe problem hvis jeg hadde vært et annet sted enn her, på lesesalen...

    SvarSlett