søndag 1. september 2013

Søndag

Det er mange inntrykk i en vanlig hverdag.Forelesninger med kunnskap du enda ikke har helt fått taket på. Planleggingsmøter, inspirasjonsmøter, fulle innbokser. 

Selv sosiale vesener som meg selv kan kjenne behov for å trekke seg litt tilbake. Få styrke til å møte en ny uke med forpliktelser.

Men vet dere hva jeg tenkte på nå i sted? På hva jeg velger å gjøre når jeg - en sjelden gang - har sånne stunder. Ser jeg en TV-serie? Leser blader? Drar ut en tur? 

Jeg leser Markusevangeliet for tida, og noe som har slått meg (og jeg antar at jeg ikke er den første som har blitt slått av dette, men...) er hvor ofte Jesus trekker seg tilbake for å være med Gud. 

Dette er virkelig et eksempel for meg i mitt eget liv. Så. Det er noe jeg jobber med for tida. Å la Gud være den jeg trekker meg tilbake til.

Ikke hele tida (har fortsatt netflix, liksom...) Og ikke fordi andre ting er gale, eller ikke bra. Det er bare det at å la GUD være den som fornyer min styrke. La HAM gi meg kraft i møte med små og store utfordringer. Det er så ufattelig mer tilfredstillende enn noe annet, noensinne. 

Herren er min hyrde, jeg mangler ikke noe, Han lar meg ligge i grønne enger, han leder meg til vann der jeg finner hvile - Salme 23: 1-2 

Jesus svarte: «Jeg er livets brød. Den som kommer til meg, skal ikke hungre, og den som tror på meg, skal aldri tørste Joh. 6: 35 

Etter litt lesning i bibelen, er det klart at Gud virkelig ØNSKER dette for oss!

Derfor vil jeg minne deg om dette: La Guds nådegave i deg flamme opp på nytt, den du fikk da jeg la hendene på deg! For Gud ga oss ikke en ånd som gjør motløs; vi fikk Ånden som gir kraft, kjærlighet og visdom2 tim 1, 6-7  

Håper ikke dette var altfor forvirrende/merkelig for noen...jeg er åpen for spørsmål, om noen har det ;)

Ønsker om en fin søndag videre,
Malene =) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar